06 Digiõppevara projekti partnerhinnang

Kuuendaks individuaalseks ülesandeks oli koostada ühe valitud digiõppevara projekti kohta partnerhinnang.
Hinnatavaks projektiks valisin töö, mis kannab nimetust "Makeblock mBot roboti kasutamine". Töö autor on Dagne Press.
Õppematerjali kvaliteedi hindamiseks kasutasin LORI mudeli 9 teema hindamismudelit (Leacock & Nesbit, 2007).

Järgnevalt siis analüüs:

1. Sisu kvaliteet – tõepärasus, täpsus, ideede tasakaalustatud esitus, sobiv detailsuse aste.

Sisu kvaliteeti analüüsides on näha, et autor tunneb antud valdkonda väga hästi. Antud õppevara on mitmekihiline ja samal ajal moodustab ühtse terviku. Tunni sissejuhatus on konkreetne ja arusaadav.

Hinnang: suurepärane


2. Õpieesmärkide kooskõla – õpieesmärkide, tegevuste, hindamismeetodite ja sihtgrupi omavaheline kooskõla.

Õpieesmärgid (väljundid) on autor välja toonud õppematerjali esilehel. Antud väljundid on hästi kooskõlas õppematerjali erinevate osadega. Materjal on jaotatud erinevateks peatükkideks ning läheb teoreetilisest osast üle praktilisemale.

Autori välja toodud õpiväljundid:
  • Õpilased mõistavad mBot roboti mehaaniliste ja elektrooniliste komponentide toimimise põhimõtteid ning oskavad juhendi abil mBot robotit kokku panna.
  • Õpilased saavad aru plokk-põhise programmeerimise kontseptsioonist, tutvudes mBlock Blockly rakendusega.
  • Õpilased õpivad tundma ja kasutama mBot roboti sensoreid, et koguda ja analüüsida andmeid, mis aitavad robotil navigeerida ja keskkonnaga „suhelda“.
Kui materjal on läbi töötatud, siis peaks õpilane omandama kõik eelnevalt välja toodu.

Hinnang: suurepärane

3. Tagasiside ja kohandumine – interaktiivsete ülesannete tagasiside õppijale ja hargnemised.

Õppematerjalis on olemas mitmesuguseid interaktiivseid ülesandeid ning nende lahendamisel antakse teada ka punktiskoor ja/või õige vastus. Ülesannete jaoks on kasutatud erinevaid malle.

Hinnang: suurepärane


4. Motiveerimine – võime õppijate sihtgruppi motiveerida.

Õppematerjal on üldosas motiveeriv, ainult mõnes peatükis võib kohati tekkida tunne, et teksti on pisut palju, mis võib õpilase keskendumist hajutada (mõisted jne). Õppematerjal on hea robootikahuvilistele ja muidu nupukatele õpilastele.

Hinnang: hea


5. Esitluse kujundus – tekstilise ja visuaalse info ning meediasisu kujundus õppimise toetamiseks.

Esitlus on kujundatud ühtses stiilis, mis lisab materjalile professionaalsust. Õppematerjal koosneb kümnest leheküljest, mille sees on omakorda erinevad mallid. Meediasisu on huvitav ning kutsub vaatama ka neid, kes teemast esialgu vähem huvitatud.

Hinnang: hea


6. Interaktsiooni kasutatavus – navigeerimise lihtsus, kasutajaliidese etteennustatavus ja abiinfo kvaliteet.

Üldosas on navigeerimine lihtne ja arusaadav. Teooria osa ning ülesannete juures on olemas toetav abiinfo. Pööratavate kaartide osas võiks ülesandeid olla ilmselt pisut vähem (näiteks 15?).
Video jääb küsimuste hetkeks seisma, mis on pluss. See võimaldab säilitada õppija tähelepanu ning ta ei tohiks jääda ilma ühestki välja toodud nüansist.

Hinnang: hea


7. Ligipääsetavus – juhtimiselementide ja esitlusformaatide sobivus erivajadustega ja mobiilsetele kasutajatele

Õppematerjalis on olemas nii visuaalseid, tekstilisi kui ka helilisi komponente. Materjal on suureks plussiks, kui õpetajal on vastavad robotid tunni jaoks olemas.
Kuna töö sisaldab mitmesuguseid interaktiivseid videoid ja lihtsaid küsimusi, siis sobib materjal hästi ka nutiseadmete kasutajatele. Nutiseadme ekraan on väike ning eelistada tuleks sisu, mis on pigem auditoorne või selgelt ja lühidalt visualiseeritud.

Hinnang: suurepärane


8. Taaskasutatavus – sobivus kasutamiseks erinevates õpisituatsioonides ja erineva taustaga õppijatega.

Kuna teema on spetsiifiline ja tehnikaalane, siis peaks õppija antud õppematerjali kasutamiseks tundma kasvõi minimaalsel määral tehnikamaailma ning seda, kuidas üldse robotid toimivad ning mis on programmeerimine. Kasuks tuleb ka viimase aja trendide tundmine.

Hinnang: hea


9. Standarditele vastavus – vastavus õpitehnoloogia ja veebi standarditele, spetsifikatsioonidele, laialt levinud tehnoloogiate kasutamine

Materjalid on vastavuses nüüdisaegsete standarditega (H5P), tänu millele ühildub see mitmesuguste erinevate platformidega. Kasutatud on malle, mis on praeguse aja mõistes moodsad: interaktiivsed videod, mitmesugused mängulised mallid nagu kaartide pööramine jms.

Hinnang: suurepärane


Kokkuvõtteks võib öelda, et autor on teinud antud õppematerjali loomisel väga head tööd. Sisu erinevad osad on hästi läbi mõeldud ning moodustavad terviku. Materjal algab teooriaga ning läheb edasi järjest praktilisemaks, lisaks eelnevalt mainitule ka huvitavamaks, kuna lisanduvad mitmesugused mängulised nüansid ning interaktiivsed videod. Lühidalt: kui tunni alguses võib teema tunduda mõne jaoks ebahuvitav, siis tunni lõpuks ta seda kindlasti enam ei arva.

Üldhinnang: suurepärane

Kommentaarid